Afvallen
in de 
overgang

Gezonde gewoontes!

Gezonde gewoontes! 19 simpele (voedings)gewoontes die slank maken en houden

Jesse van der Velde ontwikkelde gezonde voedingsgewoontes, waarbij hij de focus verschuift van afvallen met een streefgewicht voor ogen naar gezonder eten en leven en dan val je vanzelf af!

De belangrijkste redenen waarom je niet afvalt

Reden 1: De focus ligt op wat je niet mag eten

gezonde_gewoontesDe meeste diëten zijn gericht op wat je Niet mag eten. Het gevolg daarvan is dat je overal een tekort aan krijgt, behalve vet. De gerechten die je wel mag hebben eet je een paar weken trouw, maar daarna… Alweer een mislukte poging en de kilo’s zitten er zo weer aan. Bezig zijn met wat je niet mag eten maakt van elk dieet een strijd. Door bezig te zijn met wat je niet mag, krijg je daar alleen maar meer zin in. Bovendien ontstaan er allerlei tekorten in je lichaam, waardoor je hormoonhuishouding in de war raakt.

Bij Gezonde gewoontes leer je elke week één nieuwe gezonde gewoonte. Je hoeft dus alleen maar op te letten op één gewoonte, die gemakkelijk aan te passen is. Bijvoorbeeld het veranderen van één maaltijd of het toevoegen van één ingrediënt aan de maaltijd. Alles mag, niets moet en Jesse neemt je aan de hand om de verbeteringen moeiteloos door te voeren in je eigen voedingspatroon. Deze nieuwe levensstijl wordt een tweede natuur voor je en je wilt niet meer anders.

Reden 2: Streefgewicht als doel leidt tot frustratie en jojo-effect

Het bereiken van je streefgewicht gaat met “Gezonde gewoontes” vanzelf, als gevolg van je goede gezondheid en een juiste balans in je hormoonhuishouding. Je hormonen bepalen waar en wanneer je vet opslaat. Is je hormoonhuishouding uit balans, dan is het gevolg toename in je gewicht. Prettig om te weten is, dat je hormoonhuishouding altijd in balans gebracht kan worden, ongeacht de reden van de disbalans. Focus daarom op een goede gezondheid en je wordt vanzelf slank!

Reden 3 Trek in zoet

Je trek in zoetigheid ontstaat door een combinatie van wat je in de loop van de dag, voordat je trek in zoetigheid kreeg, hebt gegeten en van wat je de afgelopen maanden regelmatig hebt gegeten. Gelukkig zijn er een aantal heel eenvoudige voedingsmiddelen, die je trek in zoetigheid snel laten verdwijnen.

Vanaf de eerste dag, dat je gaat werken met de 19 Gezonde gewoontes merk je al verschil, je krijgt meer energie. Na een paar dagen merk je al een verschil als je in de spiegel kijkt, als je je kleren aantrekt en als je op de weegschaal gat staan!

Inhoud van “Gezonde gewoontes”

“Gezonde gewoontes” bestaat uit een set van 3 DVD’s met daarop o.a.

  • een drankje waardoor je vreetbuien zo goed als verdwijnen, dit drankt zorgt er ook nog eens voor, dat je in één keer voldoende groente en fruit binnenkrijgt.
  • welk voedingsmiddel, dat je elke dag eet, maakt, dat je dikker wordt, zonder dat je het in de gaten hebt.
  • met welke bewegingsmethode kun je binnen 8 minuten het hormoon, dat verantwoordelijk is voor verjonging en ververbranding tegelijk, activeren
  • wat is die mentale ‘klik’, waardoor je het jojo-effect gemakkelijk kunt doorbreken
  • hoe maak je eem gezond lunch binnen 3 minuten?
  • waarom je juist vet verliest door meer te eten en je juist aankomt door te weinig te eten
  • volgens recent onderzoek bleek  melk ongezond te kunnen zijn. Hoe test je of dat ook voor jou geldt?
  • waarom komen sommige mensen al van één boterham aan, terwijl anderen probleemloos alles kunnen eten. en nog belangrijker: Hoe kun jij tot die laatste groep gaan behoren?

DVD 1: Mindset
Het gaat hier om je mentale instelling, hoe kijk je naar je huidige voedingspatroon? Je mentale instelling bepaalt of je in staat bent je gewoontes te veranderen. Deze DVD ondersteunt en legt uit, zodat veranderen zonder moeite kan, stap-voor-stap en op een manier die bij jou past.

DVD 2: Voeding
Uitgaand van het feit, dat het altijd een disbalans in je hormoonhuishouding is, die leidt tot vetopslag, krijg je hier de blijvende oplossing in de vorm van voedingsprincipes:

  • voeding: wat eet je?
  • training: wat voor sport doe je?
  • omgang met stress
  • aanvulling van voeding d.m.v. natuurlijke en volwaardige voeding zoals superfoods

Deze voedingsprincipes zijn praktisch en voor iedereen toepasbaar. Er worden gezonde voedingsmiddelen toegevoegd aan wat je nu eet en jij kiest zelf wanneer je de slechte wilt laten staan.

DVD 3: Training
Het is best mogelijk om gewicht te verliezen zonder sporten, maar een volledig slank, strak en vitaal lichaam bereik je dan niet. Daarvoor zul je erbij moeten bewegen. Het gaat er dan niet om dat je keihard gaat trainen, maar op de juiste manier de juiste oefeningen doen. Je kunt met deze DVD gewoon mee trainen, TV aan en de oefeningen volgen. De oefeningen worden voorgedaan, van warming-up tot en me de laatste oefening.

e-book: Voeding die je slank maakt.
Dit e-book kun je downloaden vanaf de leden-site, waar je ook toegang krijgt.

Meer weten over “Gezonde gewoontes”

Bepaal zelf uw BMI

cm
kg

Bepaal zelf uw BMI

De kinder-BMI calculator is betrouwbaar voor kinderen tussen 2 en 20 jaar

cm
kg